Markkinoinnin toimenpiteitä suunniteltaessa on hyvä pitää mielessä asiat, joilla varmistat hyvä ja pitkäkestoiset tulokset. Keräsimme omista kokemuksistamme ne, jotka helpoiten pääsevät unohtumaan.

Sanonnan mukaan: ”Jos teet kaikkea, et todennäköisesti tee mitään, ainakaan kunnolla”. Sama pätee myös markkinointiin. Kun sanot, että yrityksesi yleisönä on kaikki ihmiset, on aika tehdä segmentointia.

Kehitämme toimintaamme asiakassuhteissa sen perusteella, mitä olisimme itse toivoneet tämän alan toimijoilta, kun olimme asiakkaita. Aboadhan koostuu entisistä yritysten markkinoijista, ei ex-mainostoimistolaisista.

Mahdollisuusviestinnän rinnalle on tullut mahdollisuusmarkkinointi eli ad hoc -markkinointi. Ad hoc tarkoittaa yksinkertaisuudessaan juuri tiettyyn tilanteeseen käytettyä ratkaisua.

Digitaalisen markkinoinnin yhtenä perustavaa laatua olevana periaatteena on epäonnistuminen. Epäonnistuminen on itseasiassa ollut markkinoinnissa mukana jo ennen digitaalisia työkaluja, mutta epäonnistumisen kohdentaminen tiettyyn osa-alueeseen on ollut erittäin hankalaa.

Kun päätetään, että tiettyä markkinoinnin osa-aluetta lähdetään kehittämään ja sitä ei yrityksen sisäisesti haluta tehdä, pitää selvittää, mitä ostetaan ja minkälaiselta yritykseltä.

Jo Suomessakin julkaistu Pokémon GO -mobiilipeli on jo kovaa vauhtia nousemassa yhdeksi maailman suosituimmista sovelluksista. Erilaisen pelikokemuksen lisäksi se tarjoaa myös yrityksille helpon markkinointikanavan ja tämä on hyvä myös suomalaisen liiketoiminnan omaksua jo nyt.

Eri teknologiajournalistien puolelta on arvioitu, että virtuaalitodellisuuden lisäksi yksi suurimmista trendeistä tänä vuonna tulee olemaan chatbotit. Markkinoinnin ja asiakaspalvelun kannalta nämä ovatkin erityisen tärkeässä asemassa.

Liidimagneeteista on tullut osa nykyaikaista inbound-markkinointia, jossa pyritään luomaan lisäarvoa asiakkaalle jo ennen asiakkuuden alkua.

Tästähän se alkaa. Aboadin tuleva lempilapsi ablog tarjoaa lukijoilleen toki kurkistuksen yrityksen sisäpuolelle ja kerromme onnistumisistamme, mutta haluamme tarjota sen lisäksi jotain hyödyllisempää.