Spotify-mainonta

Parasta kohdistettavaa ja mitattavaa äänimainontaa Suomessa

Spotify on yksi nopeiten kehittyvistä modernia digitaalista äänimainontaa mahdollistavista alustoista.

Spotify-mainonta on Spotifyn alustan käyttäjille kohdistettua mainontaa, jota voidaan ostaa joko Spotifyn oman itsepalvelumainosalustan kautta tai vähenevissä määrin ohjelmallisen ostamisen kolmannen osapuolen alustojen kautta. Alustan mainosominaisuudet ovat kehittyneet vauhdilla mainonnan itsepalvelualustan julkaisun myötä. Se mahdollistaa mainostilan ostamisen, mittauksen ja kohdistuksen suoraan Spotifyn omilla työkaluilla.

Osta vain mainontaa tai avaimet käteen -palvelu

Tänäkin päivänä Spotify-mainosalustaa saa rajoitetusti käyttöön, joten mainostaminen itsenäisesti voi olla haastavaa.

Tätä varten olemme panostaneet siihen, että tarjoamme eri yrityksille mahdollisuuden hankkia Spotify-mainontaa meiltä palveluna.

Onnistuneeseen Spotify-kampanjaan sinun kannattaa varata vähintään 3000 € (+alv) budjetti.

Katso, mitä palvelu tavallisesti sisältää

 

  • Mainonnan, mittauksen ja kohdistuksen suunnittelu
  • Ketterän tuotannon järjestelyt
  • Kampanjan operoinnin
  • Tulosten mittauksen ja analysoinnin
  • Tulosten raportoinnin ja jatkokehitysehdotukset
  • Ja kaiken muun, mitä tarvitset onnistuneeseen Spotify-mainontaan.

Mainosta ilmaiskäyttäjille audio- ja videomainoksilla nyt

Tällä hetkellä Spotifyssa Suomen, ja suurimman osan muun maailman markkinoilla, on mahdollista kohdistaa vain ilmaiskäyttäjille kappaleiden välissä.

Mainokset ovat joko 30 sekunnin äänimainoksia, joiden kanssa samaan aikaan näkyy banner, tai takeover-video. Mainontaa voivat hyödyntää brändit ja yhtyeet.

Mainosta tulevaisuudessa podcastien mainostauoilla kaikille kuuntelijoille dynaamisesti

Jo muutamissa maissa, ja todennäköisesti pian Suomessakin, voidaan mainostyökaluilla kohdistaa dynaamisesti eri podcastien mainoskatkoille mainoksia juuri halutulle kohdeyleisölle.

Tämä on mahdollista Spotifyn rakentaman Streaming Ad Insertion (SAI) -teknologian avulla. Uudistus tulee mahdollistamaan mainontaa podcastien kuuntelijoille kohdistetusti, olivatpa he ilmaiskäyttäjiä tai maksullisia Premium-käyttäjiä.

Kiinnostaako toteuttaa kampanja, kun tämä ominaisuus julkaistaan?

Laita viestiä ja liityt niiden joukkoon, jotka haluavat päästä mahdollisimman nopeasti kokeilemaan >

Aboad on ollut mukana alusta asti

Kun Spotify toi uutta itsepalvelumainosalustaansa Suomeen, olimme ensimmäisten joukossa ottamassa sitä testausvaiheessa käyttöön Spotifyn pyynnöstä. Ensimmäisenä asioiden testaaminen on toki tuttua meille, ja tämä oli siitä mukava osoitus. Meillä olikin ensimmäinen pilottikampanja käynnissä parissa viikossa.

Nyt olemme tehneet Spotify-mainontaa yli kaksi vuotta. Kokemuksiamme Spotify-mainonnasta voit lukea blogistamme.

Kannattaako organisaatiosi mainostaa Spotifyssa? > 
Mitä ota ottaa huomioon suunnittelussa ja toteutuksessa? >
Ennakkotestissä Spotifyn mainosalusta Suomessa >

Haluatko tietää lisää?

Ota yhteyttä

Haluatko pysyä perässä digitaalisen markkinoinnin kehityksessä?

Tilaa Digital Marketing Weekly