Aboad uudistui näkyvästi ja jatkaa kasvuaan

Vuoden 2016 alusta lähtien olemme ottaneet selkeitä askeleita kehittääksemme yritystämme ja tiimiämme kansallisilla ja kansainvälisillä markkinoilla varteenotettavaksi markkinoinnin iskujoukoksi. Tavoitteemme on ollut yksinkertainen: voimaannuttaa yritysten markkinointi ja markkinoijat saamaan parhaita mahdollisia tuloksia. Siihen tähtäävät konseptit ovat olleet vahvasti digitaaliseen kenttään painottuneita, joka toki meille, on erittäin sopivaa.

Yhdistämällä digitaalinen markkinointi, teknologinen osaaminen ja tinkimätön design, olemme kyenneet tarjoamaan kansainvälisille ja kansallisille pk- sekä suuryrityksille uudenlaisia toimintatapoja heidän markkinointiaan muuttamaan.

Hallittua, muttei hillittyä kasvua

Olisihan se ikävää, jos tie takanasi ei halkeile, koska eteenpäin mennään maata järisyttävällä voimalla. Liiketoiminnan, asiakasprojektien ja haastavien konseptien kasvu on aina mukava kehityssuunta ja nyt se on saattanut meidät seuraavaan virstaanpylvääseen: We need more of us! eli olemme käynnistäneet rekrytoinnin.

Tällä on tarkoitus pidemmällä aikavälillä luoda vahva tiimi, joka tekee tehokasta ja vaikuttavaa jälkeä yritysten markkinoinnille. Sana tiimi tuskin koskaan katoaa omasta sanastostamme, koska oma ajatuksemme on jatkaa yritystä, joka noudattaa small giants -ajattelutapaa eli pieni koossa, suuri tuloksissa.

Valinnat uudessa brändissä

Ensimmäinen asia, jonka päätimme tehdä, oli uudistaa yrityksen nimi. Jossain määrin saan itse iloa siitä, että pääsen olemaan mukana yllättävän selkeästi nimettyjen konseptien kanssa, kuten Marketing Meetup Helsinki tai Aboadin blog eli Ablog. Yrityksemme nimen kanssa noudatettiin samaa logiikkaa ja vanha nimi Mainostoimisto Aboad muuttui uuteen: Aboad. Jep, se oli siinä.

Vaikka nimi on hyvä ns. puhelinluettelo-optimoinnissa (aakkosjärjestyksellisessä listassa), sanelivat myös markkinat nimivalintaamme. Mainostoimisto ei käytännössä kuvaa sitä, mitä me teemme markkinoinnille.  Lisäksi halusimme ytimekkyyttä ja helpompaa nimen omaksumista myös kansainvälisillä markkinoilla. Jos nimittäin olet joskus kuullut, kun ei-suomea puhuva sanoo sanan ”Aboad” voinet kuvitella, mitä tapahtuu, kun pitää sanoa Mainostoimisto Aboad.

Halusimme suunnitella ilmeen ja kaiken markkinointiimme kuuluvan olemaan mahdollisimman anteeksipyytelemätön ja luontainen jatkumo siitä, mitä me olemme. Lähdimme myös lähtökohdasta, jossa tarkoitus ei ole miellyttää kaikkia ilmevalinnoilla. Sehän tiedetään, että ellei kukaan nyrpistä nenäänsä ja toinen kilju onnesta, olet tylsä.

Skaalautumisen vuosi on alkanut

Kuten aiemmasta voi päätellä, viime vuosi oli meille pitkälti kasvualustan vahvistamista ja momentumin aikaansaamista sekä ylläpitämistä.  Ylitimme liiketoimintatavoitteemme ja pääsimme pidemmälle, kuin olimme uskoneet. Tänä vuonna vauhti kiihtyy ja kehitys menee eteenpäin lujaa, joka vaatii kovaa painotusta skaalautumisen puolelta. Tällöin pystymme pitämään sitä tehdessä korkeat palvelun laatustandardit yllä. Toivottavasti tapaamme myös sinut markkinoinnin merkeissä!

Laitetaan siis rokki soimaan ja tehdään hyvää markkinointia!

 

Haluatko pysyä perässä digitaalisen markkinoinnin kehityksessä?

Tilaa Digital Marketing Weekly