10 syytä ottaa käyttöön Googlen Yritysprofiili

Googlen tarjoama ilmainen Google Yritysprofiili (Google Business Profile, joka vastaa aiempaa Google My Business -profiilia) on Googlen tarjoama palvelu, joka antaa hakukoneen käyttäjälle kootusti tietoa yrityksestäsi, esim. näyttää yhteystiedot ja aukioloajat, kuvia ja sijaintitiedot kartalla.

Kuten aiemmassa blogikirjoituksessamme totesimme, Google on ylivoimaisesti suosituin hakukone ja sillä tehdään yli 90% hauista. Siksi Google-näkyvyys ei ole samantekevä asia yrityksellesi. Yritysprofiili kannattaa siis ottaa yritykselle käyttöön, ellei se vielä ole. Se täydentää mukavasti muuta markkinointia ja tuottaa lisänäkyvyyttä.

Yritysprofiilin hyödyt

1. Ensivaikutelman luominen

Profiili kuvineen ja logoineen antaa välittömän ensivaikutelman hakukoneen käyttäjälle, joka näkee yrityksesi keskeiset tiedot muiden hakutulosten oikealla puolella.

2. Orgaanisen näkyvyyden paraneminen

Orgaaninen näkyvyys on ja tulee olemaan yhä tärkeämpi yrityksille. Yritysprofiili lisää yrityksesi näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa ja sen käyttöönotto kuuluukin osaksi hakukoneoptimointia.

3. Tärkeimmät tiedot tarjolla nopeasti

Tarjoat asiakkaillesi nopeasti ajankohtaista tietoa, kuten aukioloajat, puhelinnumero, sijainti, palvelualue ja verkkosivun osoite. Voit myös kirjoittaa pienen kuvauksen yrityksestäsi ja näin tuoda nopeasti käyttäjien tietoon tärkeimmät asiat yrityksestäsi. Saat myös viestittyä nopeasti asiakkaillesi esim. aukioloaukojen muutoksista. Muuttuneet ajat näkyvät oranssilla tekstillä profiilissasi.

4. Helppo yhteydenotto

Älypuhelimen käyttäjä voi soittaa suoraan yritykseesi klikkaamalla numeroa Yritysprofiilissa tai varata ajan tapaamiseen yritystietojesi kautta.

5. Näkyvyys Google Mapsissa

Yrityksesi löytyy myös Google Maps -karttapalvelusta, maailman eniten käytetystä mobiilikartta- ja reittiohjesovelluksesta. Tämä on erityisen hyödyllistä paikallisia palveluja tarjoaville yrityksille. Voit saada näkyvyyttä myös karttatuloksissa, ennen muita hakutuloksia.

6. Mahdollisuus kerätä asiakaspalautetta

Asiakkaasi voivat antaa sinulle palautetta. Hyvän palauteen perusteella uudetkin asiakkaat uskaltautuvat palveluidesi pariin todennäköisemmin. Voit myös vastata asiakkaidesi palautteisiin ja kysymyksiin. Nämä auttavat kasvattamaan luottamusta yritykseesi.

7. Hyödyntäminen mainonnassa

Voit käyttää sijaintiin perustuvia mainoksia Google Adsin älykkäissä kampanjoissa.

8. Analytiikka

Palvelun Insights-osiosta saat analytiikkatietoa siitä, kuinka näkyvä brändisi on, keitä kohdeasiakkaasi ovat ja miten he yritysprofiilistasi hyötyvät (esim. ovatko he nähneet profiilisi hakutuloksissa tai Google Mapsissa tai soittaneet yritykseesi).

9. Helppous

Yritysprofiilin käyttöönotto, käyttö ja profiilin optimointi on helppoa ja nopeaa.

10. Hinta

Palvelu on maksuton.

Profiili luodaan osoitteessa https://www.google.com/business/. Jos haluat keskustella, miten muun muassa Googlen yritysprofiili tukee kasvua osana markkinoinnin strategista kokonaisuutta ja digitaalista ekosysteemiä, autamme mielellämme. Nappaa aika kalenterista!

Haluatko pysyä perässä digitaalisen markkinoinnin kehityksessä?

Tilaa Digital Marketing Weekly