Viinipullot ja herkkukorit jäivät hyllyyn

Joulu on hienoa aikaa ja niin lahjojen antaminen kuin saaminenkin tuo oman tunnelmansa juhlaan. Perinteistä on toki lähetellä asiakkaille herkkukoreja ja viinipulloja, joilla tätä juhlistetaan. Totesimme kuitenkin, että kun näitä asiakkaille toimitettuja yllätyslahjoja tulee annettua ympäri vuoden, ei se toisi kunnon joulun tuntua. Halusimme myös varmistaa, että asiakkaamme kokevat tehneensä hyvää kuitatessaan laskumme.

Olemmekin tänä vuonna lahjoittaneet 1% liikevaihdostamme Naisten Pankin kautta kambodzhalaisten naisten yrittäjyyskoulutukseen. Yrittäjinä uskomme, että alueen hyvinvoinnin kehityksen pohjana on vahva kasvava talous, joka lähtee yrittäjyydestä. Itse maassa vierailleena olen nähnyt ihmisten palavan halun tehdä asioita riippumatta vallitsevista olosuhteista tai menneisyydessä koetuista asioista. Nyt heille pitää vain tarjota työkalut siihen. Yhden yrityksen lahjoitus ei muuta koko maan tilannetta, mutta jokainen askel on kohti parempaa.

Toisenlainen lahja letter

 

Ehkä tämä on juuri se lahjoitus, joka mahdollistaa, että se Phnom Phenin kaduilla keskellä yötä tavattu rannekkeita myyvä 8-vuotias poika (joka oli yksi kovimmista myyjistä, joita olen tavannut), voi tulevaisuudessa olla siinä vaiheessa nukkumassa, kun hänen äidillään on mahdollisuus tuoda menestyvästä liiketoiminnastaan riittävästi rahaa kotiin.

Hyvää Joulua ja menestyksekästä uutta vuotta toivottaa,
Juha, Samu ja Antti

 

Kirjoittaja

CEO

Juha on se, jolle soitetaan, kun on aika luoda asiakaslähtöistä ja modernia digitaalista markkinointia. Markkinoinnin konseptointi, digitaalinen markkinointi ja mittaus kuuluvat tämän herran erityisosaamiseen.