Parhaat palat Aboadin ja TRALin Markkinoija 2.0-koulutuksesta

Minkälaista osaamista markkinoinnin parissa työskenteleviltä tradenomeilta vaaditaan nyt ja tulevaisuudessa? Mitä murroksia ja megatrendejä markkinoinnin kentällä on nähtävissä?

Näistä aiheista olen käynyt viime viikkoina kouluttamassa markkinoijia ympäri Suomea. Tradenomiliiton kanssa yhteistyössä toteutetut koulutukset järjestettiin Helsingissä, Tampereella ja Turussa.

Enemmän irti markkinoinnistasi? Tilaa markkinointivinkit sähköpostiisi!

Mikä tekee huippumarkkinoijan nyt ja tulevaisuudessa?

Olen painottanut koulutuksissa muun muassa seuraavia asioita:

  1. Mitattavuus
  2. Asiakaskokemuksen optimointi
  3. Digitaalisuus
  4. Monikanavaiset markkinointimetodit
  5. Käyttäytymismallien hyödyntäminen markkinoinnissa demografisten tekijöiden sijaan

Yhtenä tärkeänä pointtina olen korostanut myös Lean Marketing -periaatetta, jonka mukaan toimenpiteet suunnitellaan toteutetaan, mitataan ja analysoidaan. Kuulostaa itsestäänselvältä, mutta usein ne unohtuvat arjen tekemisessä.

Käy lukemassa loput ohjeeni TRALin blogista täältä.

 

Kirjoittaja

CEO

Juha on se, jolle soitetaan, kun on aika luoda asiakaslähtöistä ja modernia digitaalista markkinointia. Markkinoinnin konseptointi, digitaalinen markkinointi ja mittaus kuuluvat tämän herran erityisosaamiseen.