Parasta mahdollista palvelua asiakkaillemme: näin me sen teemme

Digitaalisen markkinoinnin erilaisia palveluita tarjoavia yrityksiä on nykyään pilvin pimein.

Erottautumiskeinoja on monia ja olemme itsekin päässeet erottautumaan markkinalla omalla toimintatavallamme. Meidän kanssamme samankaltaisia yrityksiä on vain kourallinen, joista jokainen on omalla tavallaan uniikkeja.

Erottautumisen ei kuitenkaan aina tarvitse olla vain jotain uutta toimintatavoissa. Olen saanut mentoriltani kultaisen neuvon palveluliiketoiminnan operointiin, jota me noudatamme liiketoiminnassa ja sitä kautta pääsemme voittoihin.

3 peruspilaria voittoon

Me Aboadissa pidämme kiinni kolmesta peruspilarista toiminnassamme, kun kyse on asiakastyöstä.

  1. Työ tehdään sovitussa aikataulussa valmiiksi
  2. Työn tulokset toimitetaan sovitun laatuisina
  3. Työ toteutetaan sovitussa budjetissa

Kuulostaa jopa hölmön yksinkertaiselta ja naiivilta. Voi tulla mieleen, että eivätkö kaikki näin tee, koska kukapa muuten heidän kanssaan kauppaa kävisi. Mieti kuitenkin viimeisintä kunnon projektia palveluntarjoajan kanssa tai itse palveluntarjoajana. Täyttyivätkö nämä kaikki vaatimukset? Kuinka monta IT-, infra-, markkinointi-, nettisivu- ja tuotekehityshanketta on esimerkiksi ylittänyt työlle sovitun aikataulun tai budjetin?

Harvemmin millään asialla on oikeasti “tän piti olla eilen valmis” -aikataulua, vaikka sitä puolivitsillä heitetään. Jos on, niin ei se, että nyt lähdetään sättäämään suunnittelematta, tilannetta ainakaan paranna.

Kyllä me näissä kolmessa kulmakivessä myös kompuroimme

Olemmehan mekin toki lipsuneet. Olemme menneet 2 kertaa 3 vuoden aikana yli aikataulun.Vaikka aikataulullisesti kaikki syystä ei meidän niskaan kaadu, kun sovitut asiat ovat muuttuneet, niin kannamme oman vastuumme kuitenkin. Ei ole nimittäin väliä kenen syytä on projektin myöhästyminen, jos se myöhästyy.

Toki budjetitkin ovat menneet joskus yli. Jos näin on tapahtunut meidän syystä, niin arvaatko ketä siitä on rankaistu? No ei ainakaan asiakasta, kuten joskus tuntuu säännönmukaiselta toimintatavalta. Me kärsimme itse ja otamme opiksi tulevaisuutta varten. Jos budjetti menee yli lisätilausten takia, joka on selvää, niin silloin se tiedetään hyvissä ajoin ja informoidaan asiakkaalle.

Mikä on riittävän laadukasta?

Laatu on yksi vaikeimmista täyttää ja määrittää. Me olemme kuitenkin määrittäneet laadun määritelmän olevan:

  • Lopputuotos on valmis ja mahdollisimman virheetönTavoitteet tekemiselle on asetettu, niiden toteutumista seurataan ja niiden pohjalta tehdään päätöksiä
  • Kaikki työ tehdään yhtä korkealla laadulla – ei ole liian pientä tai merkityksetöntä tehtävää, jota voisi tehdä matalammalla laadulla
  • Lopputulos on tilatun mukainen, sovitun hintainen ja toimitettu ajallaan
  • Viestintä on asiakkaan kannalta ajateltua ja ymmärrettävää
  • Proaktiivisuus meidän puolelta asiakkaalle eli emme odota tilauksia, vaan pyrimme aktiivisesti löytämään ratkaisuja ongelmiin ennen kuin ne alkavat asiakasta häiritsemään.
  • Laadun tärkeä määrittäjä on asiakkaan laatutunne.

Vaadimme itseltämme paljon ja uskomme yhteistyön avulla yhteiseen tavoitteisiin pääsyn olevan paras strategia. Tästä johtuen odotammekin kohteliaasti myös asiakkaalta – ei, kumppanilta – samanlaista käyttäytymistä.

Näihin asioihin me uskomme, entä sinä?

Kuulostaako siltä, että yhteistyö tällaisen digitaalisen markkinoinnin asiantuntijan kanssa olisi hedelmällistä? Ota toki yhteyttä ja jauhetaan asiasta enemmän.

Ota yhteyttä markkinoinnin asiantuntijaan!

Kirjoittaja

CEO

Juha on se, jolle soitetaan, kun on aika luoda asiakaslähtöistä ja modernia digitaalista markkinointia. Markkinoinnin konseptointi, digitaalinen markkinointi ja mittaus kuuluvat tämän herran erityisosaamiseen.