Lahjoitimme neljättä vuotta 1% liikevaihdostamme kotimaan ja globaaliin hyväntekeväisyyteen

Tänä vuonna joululahjaostoksissa emme innovoineet. Käytimme samaa hyväksi todettua kaavaa jo neljättä vuotta. Tylsää? Ehkä, mutta arvokasta.

Lahjoitimme 1% liikevaihdostamme tarkasti valittuihin hyväntekeväisyyskohteisiin. Se on joululahjamme asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneille, jotka näin tietävät tekevänsä hyvän markkinoinnin lisäksi hyvää muuten tässä maailmassa.

Olemme lahjoittaneet tämän prosentin liikevaihdostamme siitä asti, kun olen itse asiasta voinut päättää. Alussa summa oli huomaamattoman pieni. Ja aina se ei ollut helppo summa luopua, kun sille olisi muutakin käyttöä ollut. Koin kuitenkin, että sen kohdistaminen oikeisiin kohteisiin on tarpeellista. Kasvun mukana olemme päässeet rahallista summaa jatkuvasti kasvattamaan. Se on ollut palkitsevaa.

Enemmän irti markkinoinnistasi? Tilaa markkinointivinkit sähköpostiisi!

Tänä vuonna sijoitimme puolet globaaliin hyväntekeväisyyteen Naisten Pankin yrittäjyyskoulutusten muodossa, jotka mahdollistavat kehitysmaiden naisille tarvittavan koulutuksen oman yrityksen operointiin. Uskomme ja olemme nähneet, kuinka onnistunut vastuullinen liiketoiminta on ratkaisu hyvinvoinnin kasvuun.

Toisen puolen summasta sijoitimme kotimaisten vähävaraisten perheiden ravitsemuksen takaamiseen Vennerin kautta. Jokaisella lapsella, niillä jotka tekevät tulevaisuuden, pitää olla mahdollisuus ravitsevaan ruokaan, joka on sanomattakin selvää yksi tärkeimmistä lähtökohdista elämässä.

Näiden ostosten tekeminen oli jälleen yksi palkitsevimmista asioista, mitä vuosittain pääsen tekemään.

Iloista joulua ja onnistunutta uutta vuotta toivottaa koko Aboadin tiimi!

 

Kirjoittaja

CEO

Juha on se, jolle soitetaan, kun on aika luoda asiakaslähtöistä ja modernia digitaalista markkinointia. Markkinoinnin konseptointi, digitaalinen markkinointi ja mittaus kuuluvat tämän herran erityisosaamiseen.