Ideoita somemarkkinointistrategiaan Facebookin ja Instagramin uusista ominaisuuksista

Tässä blogissa on osin vanhentunutta sisältöä.

Lue lisää viimeisimmistä Facebookin uudistuksista ja niiden vaikutuksista markkinoijalle >

Suunnitteletko ensi vuoden somemarkkinointistrategiaa? Facebookiin ja Instagramiin on jälleen tullut hassunhauskoja uusia ominaisuuksia, jotka kannattaa ottaa huomioon uutta suunnitellessa. Kaikki ominaisuudet eivät välttämättä ole vielä käytössä jokaisella brändillä. Itse ajattelin kokeilla ainakin uutta videotyökalua.

Ostokset Instagram Storiesissa

Verkkokauppiaan onnenpäivä: nyt voit tehdä Storiesiin mainoksia, joihin on lisätty tuotetarra. Tarran kautta käyttäjä pääsee selaamaan näppärästi tuotteen tietoja ja siirtymään halutessaan sivustolle.

Augmented reality -mainokset

Myytkö kosmetiikkaa tai asusteita? Augmented reality -mainokset mahdollistavat, että käyttäjä voi kiinnostavan tuotteen löydettyään avata suoraan mainoksesta Facebookin kameran ja sovittaa esimerkiksi uusia aurinkolaseja tai testata, minkä sävyinen huulipuna hänelle sopii.

Pelattavat mainokset

Myytkö mobiilipelejä? Ihmiset haluavat usein kokeilla peliä ennen ostopäätöstä. Uudet pelattavat mainokset mahdollistavat tämän. Esimerkiksi peliyhtiö Bagelcode on jo mainoksia testattuaan saanut 3,2-kertaisen nousun mainontaan sijotetun pääoman tuotossa (ROAS).

Katso täältä, miltä pelattava mainos näyttää.

Uusi videotyökalu

Luo videoita helposti still-kuvista ja tekstistä käyttämällä Facebookin Video Creation Kit’iä. Löydät työkalun Mainostenhallinnasta valitsemalla muodoksi yksittäisen videon ja sen jälkeen “käytä malleja”.

Määritä minimiROAS (mainontaan sijoitetun pääoman tuotto)

Uutena tarjousstrategiana (Bid) on minimiROAS. Näin voit optimoida kampanjaa määrittämällä pienimmän hyväksymäsi mainontaan sijoitetun pääoman tuoton, ja Facebook optimoi kampanjaa joko vastaamaan tai ylittämään tuon tavoitteen. Tämä vaihtoehto ei ole itselläni ainakaan vielä käytettävissä.

 

Haluatko pysyä perässä digitaalisen markkinoinnin kehityksessä?

Tilaa Digital Marketing Weekly