Facebookin kuvakoot 2018

Taulukkosi tallennettavaksi kirjanmerkkeihin, ole hyvä. Jos haluat lukea tarkemmin kuvakokojen laatimisesta, jatka lukemista taulukoiden alapuolelle.

* Jos asiakkaasi ovat mobiilissa, optimoi mobiilin mukaan: mobiilissa suositellaan käytettäväksi korkeampaa kuvaa.
**Huomioi, että nykyään uutisvirrassa myös Facebook-sivujen profiilikuvat ovat ympyrän muotoisia. Päivitä tarvittaessa profiilikuvasi niin, ettei nurkissa oleva sisältö jää kuvan ulkopuolelle.

Huomioi, että tässä listassa on vain yleisimmät ja liiketoimintasi kannalta tärkeimmät mainosmuodot ja niiden edellyttämät kuvakoot. Valitsemme asiakkaillemme käytettävät mainosmuodot asiakaskohtaisesti. Facebook-markkinointia aloittavan yrityksen kohdalla saatamme käyttää brändin tunnettuus -mainosmuotoa ja esimerkiksi tapahtumia markkinoidessa voimme käyttää julkaisuihin sitoutumista mainosmuotona ja optimoida kampanjan tapahtumavastausten perusteella.

Koska Facebookin suositukset vaihtuvat, kannattaa oikeat kuvakoot tarkastaa ainakin kerran vuodessa.

Kuinka kuvakoot kannattaa tehdä ja lisätä?

Suosin itse Photoshopia eri kuvakokojen valmistelussa. Olen luonut eri kuvakokoja varten valmiita rajauksia eri kokoisina, esim. 1200 x 628 ja 1080 x 1080 px,

Netistä löytyy kuvakokojen tekoon maksuttomia editoreja, mutta niitä käytettäessä resoluutio ei säily oikeanlaisena. Älä siis käytä niitä.

WordPress-pohjaiseen blogiin suosittelen lisättäväksi YOAST-nimistä lisäosaa. Tällä lisäosalla voit lisätä blogijakoosi Facebook-linkin kuvan lisäksi myös Twitter-kuvan. Vaihdoitko Facebook-jakoon tulevaa kuvaa kesken kaiken ja kuva ei suostu vaihtumaan? Kokeile Facebookin Debug-työkalua.

Jäikö jokin mietityttämään? Ota yhteyttä ja kysy tarkennusta.

 

Haluatko pysyä perässä digitaalisen markkinoinnin kehityksessä?

Tilaa Digital Marketing Weekly