Etämyynnin kehitys osaksi Aboadin palveluja

Olemme jo vuosia kehittäneet asiakkaillemme digitaalista markkinointia. Ja nyt tarkoitan markkinointia sen täydessä laajuudessa, ei vain markkinointiviestintää. Markkinointi siis tarkoittaa kaikkia tapoja, millä aikaansaadaan mm. asiakashankintaa ja -pitoa digitaalisessa maailmassa. Tämä on meillä tarkoittanut operatiivisen tekemisen, taktisen ja strategisen suunnittelun lisäksi konsultointia aina hinnoitteluun, jakelukanaviin ja muihin kaupallisiin toimintoihin asti.

Yritysten etämyynti vaatii yllättävän paljon kehitystä

Yhteen asiaan emme kuitenkaan ole koskeneet ja se on ollut myynnin prosessien kehittäminen. Erityisesti viimeisen vuoden aikana on kuitenkin paljastunut eurooppalaisten organisaatioiden osaamisessa selkeitä aukkoja etämyynnin prosesseissa. Tarvitaan parannusta myyjien ajankäyttöön, myyntiprosessin kestoon ja asiakaskokemukseen.

Omat kokemukset ja onnistumiset vauhdittavat

Lähdimme ennen koronaa muuttamaan omaa myyntiprosessiamme täysin etänä tapahtuvaksi. Rakensimme kokonaisuuden mallilla, joka perustuu yli 60 000 onnistuneeseen etään ja näihin perustuvaan BI-dataan.

Saimme rakennettua myyntipolun, josta asiakkaat ovat kiitelleet ja joka on lisännyt tuloksia sekä keventänyt myynnin resurssivaateita. Kehitimme mallia JULMA consultingin viitekehystä käyttäen yhdessä sen kehittäjän Antti Seppälän kanssa. Ei sinällään uusi tuttavuus, koska olimme yhdessä Antin kanssa tekemässä etämyynnin kehitystä aiemmin lähes 10 vuotta sitten meriteollisuuden puolella.

Etämyynti ja digitaalinen markkinointiviestintä mahdollistavat myynnin ja markkinoinnin yhteispelin

Kun käytimme uudenkiiltävää, tehokasta ja toimivaa etämyyntikonseptia, aloimme näkemään, että asiakkaamme tarvitsevat tätä myös ja taisimme löytää ratkaisun siihen tärkeään markkinoinnin ja myynnin yhteyden aikaansaamiseen. Se kun ei oikeasti ole suora putki, josta syystä pelkkä liidien hand-off ei usein toimi riittävän hyvin.

Tämän huomattuamme ymmärsimme, että etämyyntikonseptin pitää löytyä myös meidän tarjonnastamme, jotta voimme oikeasti olla markkinoinnin palvelua tarjoileva yritys ja mahdollistaa maksimaalista tulosta  asiakkaiden kaupallisille funktioille.

Korona ei muuttanut myyntiä

Meillä korona ei sinällään inspiroinut muutosta, vaan se oli aiemmin päätetty suunta. Korona ei tehnyt myöskään etämyynnistä jotenkin parempaa kuin ennen. Se oli perinteistä mallia parempaa jo aikoja sitten. Ongelma olikin ihmisten omissa oletuksissa ja uskonpuutteessa. Nyt nekin väärä uskot ja oletukset on muutettu.

Kehitämme nyt teidän B2B-etämyyntinne prosesseja

”Kenttä on ollut valmis nykyisellään vallitsevaan myyntimalliin jo reilut viisi vuotta. Myynniltä kysyttäessä yhtälöstä on aiemmin tavannut unohtua asiakas ja nimenomaan asiakkaalle etänä alkava myyntiputki on jo pitkään ollut preferenssi.

Myynnin seuraavat vaiheet etenevät sitten tilanteen mukaan; maailmantilanteen normalisoituessa myös live-kohtaamisia sisältäen. Useita asiakkaan kanssa yhteisiä kontaktipisteitä luovat yritykset voittavat pelin ja pystyvät luomaan myyntimallin, joka on ennustettavampi, raikastaa myynnin sisäiset keskustelut ja sinetöi asiakaskokemuksen.

Aboad on juuri oikea yritys viemään myynnin osaamista eteenpäin kansalliseen markkinaan rajoittumatta.”

Antti Seppälä, JULMA consulting

Eli lyhyesti sanottuna: tarjoamme tänä päivänä lisensoinnin kautta JULMA consultingin metodologiaan ja kompetensseihin perustuvaa etämyynnin kehitystä tuoden niitä asiakkaillemme meidän tuottamana osana palveluitamme.

Etämyynnin kehittämisen ja konsultoinnin palvelua olemme tarjonneet jo nykyisille ja uusille asiakkaille reilusti ennen tätä julkistamista niin Suomen kuin kansainvälisilläkin markkinoilla toimiville organisaatioille eri kokoluokissa ja aloilla.

Tänä päivänä tarjoamme asiakkaillemme osana aiempia palveluja ja erillisinä projekteina etämyynnin kehitystä. Sen avulla luodaan dataan perustuva myyntiprosessi, joka tähtää viiteen asiaan:

  1. Ei laahaavia kauppoja
  2. Maksimoitu kontaktipisteiden vaikutus
  3. Tehokas ajankäyttö myynniltä
  4. Uusia taktisia keinoja osaksi prosessia
  5. Parempaa ja tasalaatuista asiakaskokemusta

Jos tämä kiinnostaa, nappaahan aikaa kalenterista ja puhutaan asiasta tarkemmin >

Haluatko pysyä perässä digitaalisen markkinoinnin kehityksessä?

Tilaa Digital Marketing Weekly