Lean markkinoinnin peruskurssi

Opi modernin ketterän markkinoinnin perusteet ja siirry liiketoimintalähtöiseen markkinoinnin kehitykseen maksuttomalla kurssilla.

Osallistu kurssille

Kyseessä on peruskurssi, joka sopii sinulle, joka et vielä käytä päivittäisessä työssäsi ketterän markkinoinnin toimintamalleja. Olitpa sitten markkinoija, muun alan asiantuntija, opiskelija tai kokenut konkari, niin tulet saamaan tästä uutta näkökulmaa tekemiseen.

Kenelle kurssi sopii?

Lean-markkinoinnin oppimisen edut

Selkeytä markkinoinnin päätöksentekoa, johtamista ja jatkuvaa kehitystä.

1.

Minimoi hukkaa, panosta oikeisiin asioihin ja maksimoi vaikutus liiketoiminnan kehitykselle.

Opi nykyisistä ja uusista asiakkaista jatkuvalla testaamisella.

2.

3.

  • Johdanto
  • Lean-markkinointi on tapa ajatella
  • Lean-markkinoinnin historia
  • Tavoitteet
  • Lean tukee asiakaspolun löytämistä
  • Lean-markkinointi ja B2C
  • Lean-markkinointi ja B2B
  • Lean-markkinointi vs. muut markkinointitavat
  • Jatkuva kehitys vs kampanjat

1. Mitä on lean-markkinointi?

Kurssin sisältö

0. Kurssin esittely

  • Lean-markkinointi käytäntöön
  • Lean-markkinoinnin vaiheet
  • CASE: Esittely ja suunnittelu liiketoiminnan tavoitteista taktiselle tasolle
  • CASE: Suunnittelu kampanjatasolla
  • CASE: Suunnittelu työkirjan avulla
  • CASE: Työkirjaesimerkki
  • CASE: Toteutusvaihe
  • CASE: Mittausvaihe
  • CASE: Analysointivaihe
  • CASE: Etenemiskaavio kuvaamaan suunnittelun jälkeisiä vaiheita

3. Lean-markkinointi käytäntöön

1. Johtoryhmästä ruohonjuuritasolle suunnittelu- ja oppimisketjulla

2. Lean-silmukka

3. Lean-silmukan eri tasot

4. Kehittämisen perusperiaate

5. Ketterä oppiminen mikrosta makroon

6. Välitarkistukset varmistavat kehityksen

7. Reagointiajat eri lean-markkinoinnin tasoilla

8. Lean-silmukka ja markkinointisuppilo

2. Lean-markkinoinnin koneiston osat

4. Kurssin päätös ja jatkotoimenpiteet

Moikka! Olen Juha Pihkakoski ja olen toiminut digitaalisen markkinoinnin toteutuksen ja suunnittelun tehtävissä lähes kymmenen vuoden ajan.


Minulla on kokemusta kansainvälisten kasvuyritysten markkinoinnin toteutuksesta ja johtamisesta sekä Fortune 500 -kokoluokan yritysten kanssa tehdystä yhteistyöstä.


Nykyisin kehitän lean-markkinointia tiimini kanssa samalla vieden suomalaislähtöisiä kasvu- ja suuryrityksiä kohti liiketoimintalähtöistä markkinointia kansainvälisillä markkinoilla.

Kokenut ja käytännönläheinen kouluttaja

Kurssilla tulet saamaan työkirjan, jolla voit suunnitella markkinointia ja viedä oppeja käytäntöön. Työkirjan sisällöt ovat jatkuvassa käytössä lean-markkinoijilla ja sitä kehitetään jatkuvasti.

Työkirja auttaa viemään oppia käytäntöön!

Kun olet tilannut kurssin, tulet saamaan ensimmäisen osan siitä heti tilauksen jälkeen sähköpostiisi.


Kurssiin kuuluu:

  • Tehokas videosarja, joka käsittelee lean-markkinoinnin teoriaa
  • Case-esimerkkejä sekä tehtäviä
  • Työkirja lean-markkinoinnin suunnittelun tueksi

Aloita maksuton kurssi nyt

© 2020 Aboad Oy