Spotify-mainonta

Parasta kohdistettavaa ja mitattavaa

äänimainontaa Suomessa

Spotify on yksi nopeiten kehittyvistä modernia digitaalista äänimainontaa mahdollistavista alustoista.


Alustan mainosominaisuudet ovat kehittyneet vauhdilla mainonnan itsepalvelualustan julkaisun myötä. Se mahdollistaa mainostilan ostamisen, mittauksen ja kohdistuksen suoraan Spotifyn omilla työkaluilla.

Mitä on Spotify-mainonta?

Spotify-mainonta on Spotifyn alustan käyttäjille kohdistettua mainontaa, jota voidaan ostaa joko Spotifyn oman itsepalvelumainosalustan kautta tai vähenevissä määrin ohjelmallisen ostamisen kolmannen osapuolen alustojen kautta.

Osta vain mainontaa tai avaimet käteen -palvelu

Tänäkin päivänä Spotify-mainosalustaa saa rajoitetusti käyttöön, joten mainostaminen itsenäisesti voi olla haastavaa.


Tätä varten olemme panostaneet siihen, että tarjoamme eri yrityksille mahdollisuuden hankkia Spotify-mainontaa meiltä palveluna.


Palvelu sisältää tarvittaessa

  • mainonnan suunnittelun
  • ketterän tuotannon järjestelyt
  • kampanjan operoinnin
  • tulosten mittauksen ja analysoinnin
  • tulosten raportoinnin ja jatkokehitysehdotukset
  • ja kaiken muun, mitä tarvitset onnistuneeseen Spotify-mainontaan.

Onnistuneeseen Spotify-kampanjaan sinun kannattaa varata vähintään 3000 € (+alv) budjetti.

Tällä hetkellä Spotifyssa Suomen, ja suurimman osan muun maailman markkinoilla, on mahdollista kohdistaa vain ilmaiskäyttäjille kappaleiden välissä.


Mainokset ovat joko 30 sekunnin äänimainoksia, joiden kanssa samaan aikaan näkyy banner, tai takeover-video. Mainontaa voivat hyödyntää brändit ja yhtyeet.

Mainosta ilmaiskäyttäjille audio- ja videomainoksilla nyt

Aloita mainonta Spotifyssa

Mainosta tulevaisuudessa podcastien mainostauoilla kaikille kuuntelijoille dynaamisesti

Jo muutamissa maissa, ja todennäköisesti pian Suomessakin, voidaan mainostyökaluilla kohdistaa dynaamisesti eri podcastien mainoskatkoille mainoksia juuri halutulle kohdeyleisölle.


Tämä on mahdollista Spotifyn rakentaman Streaming Ad Insertion (SAI) -teknologian avulla. Uudistus tulee mahdollistamaan mainontaa podcastien kuuntelijoille kohdistetusti, olivatpa he ilmaiskäyttäjiä tai maksullisia Premium-käyttäjiä.


Kiinnostaako tehdä kampanja, kun tämä ominaisuus julkaistaan?


Laita viestiä ja liityt niiden joukkoon, jotka haluavat päästä mahdollisimman nopeasti kokeilemaan

Kun Spotify toi uutta itsepalvelumainosalustaansa Suomeen, olimme ensimmäisten joukossa ottamassa sitä testausvaiheessa käyttöön Spotifyn pyynnöstä.


Ensimmäisenä asioiden testaaminen on toki tuttua meille, ja tämä oli siitä mukava osoitus. Meillä olikin ensimmäinen pilottikampanja käynnissä parissa viikossa.


Nyt olemme tehneet Spotify-mainontaa jo yli kaksi vuotta.

Aboad on ollut mukana alusta asti

© 2021 Aboad Oy