B2B-liiketoiminnassa suosittelumarkkinointi lähtee usein liikkeelle siitä, että jollakulla on ongelma yrityksessään ja he pyytävät apua ratkaisun löytämiseen ihmiseltä, jonka tuntevat, josta pitävät ja johon luottavat.

Verkkosivujen tietoturvallisuutta voidaan tarkastella monelta eri kantilta, mutta tällä kertaa keskitymme siihen, miten sivusto siirtyy palvelimelta nettiselaimeen.

Jatkaessamme kolmeosaista blogijulkaisujen sarjaamme suosittelumarkkinoinnista käännämme seuraavaksi katseen suosittelumarkkinoinnin tapoihin ja tekniikoihin kuluttajaliiketoiminnan puolella.

Suosittelumarkkinointi on varmasti yksi vanhimmista markkinoinnin ja myynninedistämisen muodoista. Perinteisimmässä muodossa se on, kun haluat luotettavan korjaajan huoltamaan autosi ja kysyt kaverilta sopivaa firmaa.

Uutta verkkosivustoa (tai vanhan päivittämistä) suunnitellessa ajautuu helposti tilanteeseen, jossa ei oikeastaan tiedä, mitä pitäisi oikeasti muuttaa.

Verkkosivusto on tärkeä osa yrityksen digitaalista markkinointistrategiaa. Kuten taloakin rakentaessa, sivuston rakennus on syytä aloittaa vankalta perustalta.

Joulu on hienoa aikaa ja niin lahjojen antaminen kuin saaminenkin tuo oman tunnelmansa juhlaan. Halusimme varmistaa, että asiakkaamme kokevat tehneensä hyvää kuitatessaan laskumme.

Nettisivu ei ole enää pelkkä digitaalinen käyntikortti tai esite, vaikka se saattaakin näyttää sellaiselta. Se on yksinkertaisesti helpoin tapa kerätä tietoa asiakkaidesi käyttäytymisestä sekä tarjota keskeistä tietoa tuotteistasi.

Markkinoinnin toimenpiteitä suunniteltaessa on hyvä pitää mielessä asiat, joilla varmistat hyvä ja pitkäkestoiset tulokset. Keräsimme omista kokemuksistamme ne, jotka helpoiten pääsevät unohtumaan.

Sanonnan mukaan: ”Jos teet kaikkea, et todennäköisesti tee mitään, ainakaan kunnolla”. Sama pätee myös markkinointiin. Kun sanot, että yrityksesi yleisönä on kaikki ihmiset, on aika tehdä segmentointia.