Kysy “tyhmiä” digimarkkinoinnista

Ole rohkea ja kysy ”tyhmiä” digimarkkinoinnista >

Digimarkkinointi saa meidät kaikki tuntemaan olonsa tyhmäksi aika ajoin. Kolmikirjaimiset yhdistelmät, sadat mittarit ja tuhannet teknologiat, jotka jonkun pitäisi tietää.

Haluan poiketa tämän blogin normaalista asiantuntijalinjasta mielipiteen puolelle.

Mikä tekee digistä vaikeaa?

Digitaalinen markkinointi on usein kokonaisuus, joka tuntuu olevan savuverhon peitossa. Tilaat palvelua, saat laskun ja jonkinlaista graafia, joka näyttää, että kaikki menee suorastaan paremmin kuin hyvin.

Tästä on kuitenkin vaikea asiaan vihkiytymättömän saada selville, onko tämä todiste relevantista tuloksesta vai haluaako palveluntoimittaja vain perustella olemassaoloaan. Olet myös hankkinut tätä palvelua siksi, ettei sinun tarvitse osata kaikkea digitaalisesta markkinoinnista.

Kenttä on laaja ja on vaikea sanoa, kuka on oikeasti hyvä.

Enemmän irti markkinoinnistasi? Tilaa markkinointivinkit sähköpostiisi!

Olen kokenut saman

Koin tämän saman haasteen siinä vaiheessa, kun valitsin lakiasiainpalveluita tarjoavaa asianajotoimistoa meille. Olin itse elänyt oletuksessa, että jokainen asianajaja on suunnilleen samaa tasoa, koska he tulevat melko pitkälti samanlaisesta koulutuksesta.

Kuten tiedämme, kaikki markkinoijat eivät ole samantasoisia tai samalla osaamisalueella. Sama pätee myös asianajajiin. Koin itseni myös hölmöksi, kun ajattelin toisin

”Tyhmät” kysymykset ovat tärkeitä

Takaisin “tyhmiin” kysymyksiin. Tapaamisissa kysymys digitaalisesta markkinoinnista saatetaan pohjustaa: “Tämä saattaa olla tyhmä kysymys, mutta…” jonka jälkeen totean aina, että ei todellakaan ole tyhmä kysymys, koska ei pidä olla mitään oletusta, että kaikki tietävät kaiken alasta. Vaikka olisit markkinoija, ei sinun tarvitse tietää kaikkea markkinoinnista.

Tehdäänkö niin, että jos sinun mieltäsi painaa jokin “tyhmä” kysymys digitaalisesta markkinoinnista, niin voit kysyä sen minulta ja vastaan siihen mahdollisimman hyvin?

Se käy näin helposti:

  1. Siirry “Kysy tyhmiä digistä” -sivulle.
  2. Kirjoita kysymyksesi ja lähetä se luottamuksellisesti minulle.
  3. Saat vastauksen kysymykseesi 24 tunnin aikana arkipäivänä.

Ole rohkea ja kysy ”tyhmiä” digimarkkinoinnista >

 

Kirjoittaja

CEO

Juha on se, jolle soitetaan, kun on aika luoda asiakaslähtöistä ja modernia digitaalista markkinointia. Markkinoinnin konseptointi, digitaalinen markkinointi ja mittaus kuuluvat tämän herran erityisosaamiseen.