Esittelyssä Aboad: Meeri

Kuka olet ja mitä teet Aboadilla?

Meeri Laakso, liiketoimintalähtöisestä digitaalisesta markkinoinnista ja Facebookista innostuva helsinkiläinen. LinkedInissä nimikkeenäni taitaa lukea “Marketer”. Suunnittelen, toteutan ja optimoin pääasiassa asiakkaidemme Facebook-markkinointia sekä osallistun kampanjoiden strategiseen suunnitteluun. Optimoinnilla tarkoitetaan tässä kampanjoiden tehon parantamista esimerkiksi etsimällä uusia kohdeyleisöjä sekä uusimalla mainoksia a/b-testauksen pohjalta. Asiakasvastuuni ei rajoitu pelkästään Facebookiin. Yhtenä päivänä saatan tehdä kampanjan laskeutumissivua ja toisena kehittää mainosten tekstisisältöjä kaikissa asiakkaan kanavissa. Lisäksi minulla on päävastuu yrityksemme omasta markkinoinnista. Jos siis haluat tarjota meille jotain Aboadin markkinointiin liittyvää, soita Juhan sijaan minulle.

Minkälaisten asiakasprojektien kanssa työskentelet tällä hetkellä?

Juuri nyt autan asiakastamme selvittämään potentiaalisen kohdemarkkinan Euroopasta Facebookia varten kehittämällämme testauslogiikalla, optimoin asiakkaidemme Facebook-kampanjoita sekä mahdollistan kansainvälisesti tunnetulle ja Suomessa kasvavalle brändille mitattavaa tietoisuuden kasvatusta ja digitaalista transformaatiota. Lisäksi minulla on työn alla esimerkiksi uuden sivun käyttökokemuksen suunnittelu asiakkaan nettisivuille.

Enemmän irti markkinoinnistasi? Tilaa markkinointivinkit sähköpostiisi!

Mitä teet vapaa-ajalla?

Vapaa-ajallani maksan Elixian laskuja, yritän pitää kotimme huonekasveja hengissä ja kasvatan vatsalihaksia nauramalla kämppisteni jutuille. Ensi viikonloppuna ajattelin mennä katsomaan, onko kotiseudullani Satakunnassa vielä lunta hiihtoladuilla.

Viisi tärkeintä työkalua, joita käytät työssäsi?

Facebook Ads Manager: mainosten luominen ja optimointi

Facebook Pixel: (uudelleen)markkinointiyleisöt, eventit ja konversioiden asetus

Google Data Studio: tekemiemme analytiikkadashboardien seuranta, joiden datan pohjalta optimoin asiakkaidemme kampanjoita

WordPress: nettisivujen päivitys ja blogien julkaisu

4,5 Instapage: kevyet laskeutumissivut moneen tarpeeseen

Google: täältä löytyy yleensä vastaus kaikkeen

Paras vinkkisi Facebookin käyttöön?

Facebookin Ads Manager ja Power Editor ovat yhdistyneet. Jipii. Tämä nopeuttaa markkinoijan työtä varsinkin kampanjoiden kanssa, joihin sisältyy lukuisia mainoksia. Kun olet tehnyt muutoksia, muista aina hyväksyä muutokset, jotta ne astuvat voimaan (omassa Ads Managerissani palkki näkyy oikealla yläkulmassa). Tämä on Power Editorista tuttu ominaisuus.

 

Kirjoittaja

CEO

Juha on se, jolle soitetaan, kun on aika luoda asiakaslähtöistä ja modernia digitaalista markkinointia. Markkinoinnin konseptointi, digitaalinen markkinointi ja mittaus kuuluvat tämän herran erityisosaamiseen.